2017년 4월 30일 일요일

Salade met halloumi & gegrilde perzik

 salade met halloumi

 Salade met halloumi & gegrilde perzik

Oh wat hou ik toch van halloumi. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit lekkere kaasje gegeten heb en ik snap niet waarom het zo lang heeft moeten duren. Halloumi is een Cypriotische grillkaas oorspronkelijk gemaakt van geitenmelk. Je koopt het bij de Turk. Tegenwoordig wordt het ook vaak van koemelk en schapenmelk, of een mix daarvan, gemaakt en is het ook in de supermarkt verkrijgbaar.
Het is een stevig kaasje dat zich perfect laat grillen. Sterker nog, je moet het grillen of bakken, want zo rauw vind ik het niet zo lekker. Omdat ik toch de grillpan aan had staan, besloot ik om wat perziken mee te grillen en deze combinatie is hemels. Het zoutige van de halloumi is super lekker bij het zoete van de perzik. Veel meer dan een goede Balsamico heeft dit recept dus niet nodig.  Deze salade is inmiddels een van mijn zomerfavorieten geworden en die staat hier iedere zomer wel een paar keer op tafel.
Ingrediënten voor 4 personen
3 – 4 st. Romaine sla
225 gr halloumi
3 perziken
1 stuk komkommer
8 radijsjes
Balsamicoazijn
Evt. Pijnboompitjes Zo maak je het
Laat een grillpan goed heet worden.
salade met halloumi
Snij de halloumi in dunne plakjes van ongeveer 3 mm dikte en grill ze aan weerszijden goudbruin.
Was de perziken, verwijder de pit en snij deze in partjes. Leg de perziken in de grillpan en bak ze aan weerszijden aan.
Snij het kontje van de Romaine sla en haal de bladeren los. Was ze en dep ze vervolgens droog met een keukenpapiertje.
Verdeel de sla over de borden.
Snij de komkommer in blokjes en verdeel deze over de borden.
Was de radijsjes en snij deze in dunne plakjes. Verdeel ze over de salade.
Verdeel de gegrilde halloumi en de perzik over de borden.
Rooster eventueel een handje pijnboompitjes en verdeel dit over de salade met halloumi.
Maak het af met een lekkere drizzle Balsamico azijn en serveer de salade meteen.
salade met halloumi
Dit recept is Voedselzandloper proof.

댓글 없음:

댓글 쓰기